Functioneel Beheer

Als Functioneel beheerder ben je de ondersteuning voor verschillende afdelingen. Als Functioneel beheerder zorg ik voor het specificeren van de IT-services, het aansturen van de realisatie daarvan, en het beheer van de bedrijfsinformatie. Een Functioneel Beheerder helpt mensen duidelijkheid, ondersteuning en advies te geven omtrent behoeftes van applicaties. 

Naast een groot technisch component heeft mijn functie ook een communicatieve kant, namelijk in de contacten met leveranciers en medewerkers.
Ik zorg ervoor dat de benodigde technische ondersteuning voor medewerkers binnen een bedrijf aanwezig is en zodanig ook functioneert. Om dit te kunnen doen moet de Functioneel Beheerder de applicaties up-to-date houden, ondersteuning bieden bij problemen, de juiste programma’s op de juiste plekken installeren en helpen om wijzigingen in het informatiesysteem goed doorgevoerd te krijgen.

Ik kan u helpen met het inrichten en onderhouden van het (E-HRM) systeem, de autorisatie van gebruikers, verzorging van management informatie en het vervaardigen van analyses. Maar het is ook mogelijk om ondersteuning te bieden bij het testen van het nieuwe (e-HRM) systeem. Tevens ben ik adviseur bij conversietrajecten. In een van mijn huidige projecten vervul ik de rol van adviseur en inrichtingsspecialist bij de conversie. Kortom, een functioneel beheerder verricht alle activiteiten die te maken hebben met het interne en extern beheer van systemen.

Ook bij de implementatie naar een nieuw systeem kan ik u goed ondersteunen. Bij de overgang naar een nieuw systeem dient u een aantal maanden alle mutaties in twee systemen vast te leggen (de zogenoemde schaduwproducties). Deze extra werkzaamheden zorgen voor een extra werkdruk op uw huidige werknemers. Het risico op overbelasting is daarbij zeer nadrukkelijk aanwezig. Ik wil u dan ook graag helpen om de werkdruk te verlichten door het “oude systeem” draaiende te houden. Terwijl u vervolgens alle aandacht kunt vestigen op het nieuwe systeem. De impact van deze werkzaamheden wordt vaak onderschat. Ik kan u helpen om in kaart te brengen waar u voor verlichting van werkzaamheden kunt zorgen.

In mijn laatste opdrachten van de afgelopen drie jaar ben ik werkzaam geweest als functioneel beheerder (verantwoordelijk voor de inrichting en autorisatie), projectmanager (begeleiden overgang naar nieuw systeem – Raet naar AFAS), procesbegeleider (analyseren autorisatiematrix en nieuwe opzet implementeren) en payroll specialist (verantwoordelijk gehele salarisadministratie). De veelzijdigheid van mijn bedrijf zorgt ervoor dat ik op vele manieren klanten op de zo goed mogelijke manier kan bedienen. En daarin vind ik de klanttevredenheid ontzettend belangrijk.

Twitter Facebook Linkedin Google+

Ondersteuning nodig op het gebied van het functioneel beheeer?

Neem contact op met JBC. ik help u graag!

 

Contact

Heeft u vragen? Graag nodig ik u uit voor een kennismaking. Onder het genot van een kopje koffie leer ik u en uw bedrijf graag beter kennen.

U kunt mij rechtstreeks benaderen via onderstaande contactgegevens. Of u vult de onderstaande velden in en ik neem zo spoedig mogelijk contact met u op.

Alle velden zijn verplicht.

Mannus Frankenstraat 14, 1325 LT Almere
06 24 74 22 57
 info@jeroenbaaijconsultancy.nl