
Interim HR en Payroll Manager
Het is van belang dat een HR en Payroll manager ervoor zorgt dat de ‘basis HR zaken’ goed op orde zijn: bijvoorbeeld door een correcte personeelsadministratie en salarisadministratie te voeren en medewerkers hierbij zo goed mogelijk te begeleiden en ondersteuning te verlenen.
Als HR en Payroll manager ben ik met de medewerkers bezig om continue te zoeken naar verbeteringsslagen in hun werkprocessen. In die rol ben ik ervoor verantwoordelijk dat de afdeling de dagelijkse werkzaamheden zo goed mogelijk kan uitvoeren.
Ik begeleid de werknemers om hen naar een hoger niveau te krijgen, maar ik ben ook niet bang om harde beslissingen te nemen mocht dit nodig zijn. Ik heb het vermogen om mensen te lezen en kan goed inschatten wat voor begeleiding elk individu nodig heeft. Dit, in combinatie met mijn verleden als salarisadministrateur, zorgt ervoor dat ik weet wat een afdeling nodig heeft. Dit geeft de medewerkers een bepaald vertrouwen, die een succesvolle uitvoering vaak tot gevolg heeft.
Ik ben geen manager die alles maar voor lief aanneemt, maar een professional die meedenkt en zijn eigen visie meeweegt om de tevredenheid, arbeidsproductiviteit en bevlogenheid van de medewerkers continu te verhogen. Hierbij houd ik altijd rekening met de visie van organisatie en de gemaakte afspraken.
In 2015 heb ik in mijn rol als manager het project LEAN begeleid. LEAN is de wijze van bewustzijn voor medewerkers, dat zij hun werkzaamheden op een efficiëntere manier uit kunnen (en gaan) voeren. De visie van een organisatie is hierin belangrijk en vervolgens is het zaak dat de medewerkers zich hierbij goed gaan voelen. Ik heb hiervoor de benodigde opleidingen gevolgd.